Direktlänk till inlägg 22 januari 2012
Människors längtan efter trygghet rimmar illa med rädslan för tristess.
Att ingenting någonsin är som det ser ut, verkar samtidigt ha något slags underhållsvärde. Dataspel bygger ju på det. Och skräckfilmer. Just när man andas ut efter en kris så öppnar sig en avgrund.
Och vi betalar för att uppleva det.
Men dataspel och filmer går att stänga av.
Det är väl det som är skillnaden.
Pöss o Majs
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 |
24 |
25 | 26 | 27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 | ||||||||
|